De boot werd gevonden met een zeer dunne romp die helemaal niet geïsoleerd was.
Er zijn ook twee grote openingen voor de kachelventilatoren om de boot op zeer koude dagen te verwarmen.
Om het energieverbruik van het toekomstige kantoor drastisch te verminderen zijn er enkele aanpassingen doorgevoerd.
Zo zijn er geïsoleerde houten panelen tegen de romp geplaatst en is er een extra glaslaag over de ramen aangebracht.
Zo zijn de wanden thermisch geïsoleerd en afgewerkt met gerecycled hout dat geen schilder- of onderhoud behoeft.
Alle ramen met enkel glas zijn omgebouwd tot ramen met dubbel glas.
De originele stalen constructie van de boot is versterkt en geïsoleerd om uitstekende energieprestaties te bereiken.
Alle vloeren zijn ook geïsoleerd om vochtige kou weg te houden van de romp.
Voor de vloer werd een op maat gemaakte mix van polyurethaan en epoxy gegoten in een op maat gemaakt fermacell-gaas, over korrels die precies rond de 6% tot 1% waren verspreid.
De vloer heeft een beschermende laag tegen geluid en krassen, zodat hoge hakken of rollende bureaustoelen op de vloer deze niet beschadigen.
Het fermacell gaas ligt vrij op de korrels, waardoor de vloer met de boot meebeweegt.
Hierdoor kunnen de meubels loskomen van het oppervlak van de vloer, zodat er geen scheuren ontstaan door de beweging van de boot.
70 op maat gemaakte gepolijste aluminium kubussen zorgen voor een zeker dualisme door de hele
bovenste brug. Deze kubussen zijn halve zitjes en halve plantenbakken. Van buitenaf lijken ze op een lange spiegel die het water en andere boten weerkaatst.
Zodra u het bovendek bereikt, krijgt het een groen karakter met een eigen sfeer.
De originele bootvloer had een helling van 6% van het midden naar de randen en met een verzonken vloer als een van de belangrijkste doelen, bleef dit ons zoeken totdat we de juiste oplossing hadden gevonden. Een vloer die de structuur van de boot niet raakt. Een zwevende vloer. Gescheiden van het zijmeubilair of de structuur van de boot.
De epoxy was te hard en het hout sleepte mee met de bewegingen van de boot en het polyurethaan zorgde voor bellen door de nabijheid van water en de daaruit voortvloeiende vochtigheidsproblemen.
In een vorig leven had het lagere niveau een krappe ruimte waar je niet doorheen kon lopen. Geen licht of ventilatie.
Het is getransformeerd tot een multifunctionele ruimte met een zeer groen en open karakter. De benedenverdieping is een dynamische en multifunctionele plek. Het is geschikt voor lunchpauzes, teamvergaderingen, individuele vergaderingen, fotostudio, modelberging, etc. Door de grote organische openingen is er altijd een serene verbinding tussen het benedendek en het bovendek.
Het slimme gebruik van groen zorgt voor een ontspannen sfeer op Isle of Woking en dient tevens om de bedrading te verbergen.
De kantoren van de CEO staan naast elkaar. De creative en finance managers hebben elk hun eigen kantoor met elk hun eigen gebruik en inrichting.
De twee managers hebben zicht op het hele kantoor om inspiratie te putten uit hun team.
De circulatie in het kantoor is georganiseerd in verschillende kleuren. Elk van deze kleuren staat voor een activiteit en sfeer die specifiek zijn voor dat gebied.
Wit voor verkeer, blauw voor werk en geel voor sociaal. Alle ruimtes hebben een balans tussen communicatie en privacy.
Hetzelfde geldt voor de circulatie tussen de twee niveaus. De Friendship Boat is een sociale kantoorboot!